Niğde Ziraat Odası

Vatan Hürriyet Ekmek

ZOBİS
ZOBİS
Niğde Ziraat Odası > Haberler > 2016 YILI SULAMA SISTEMLERINDE HIBE DESTEGI BASLADI

2016 YILI SULAMA SISTEMLERINDE HIBE DESTEGI BASLADI

29 Nisan 2016 CUMA Resmî Gazete Sayi : 29698 KIRSAL KALKINMA DESTEKLERI KAPSAMINDA BIREYSEL SULAMA SISTEMLERININ DESTEKLENMESI HAKKINDA TEBLIG (TEBLIG NO: 2016/13) BIRINCI BÖLÜM

Gida, Tarim ve Hayvancilik Bakanligindan:

KIRSAL KALKINMA DESTEKLERI KAPSAMINDA BIREYSEL SULAMA

SISTEMLERININ DESTEKLENMESI HAKKINDA TEBLIG

(TEBLIG NO: 2016/13)

BIRINCI BÖLÜM

Amaç, Kapsam, Dayanak ve Tanimlar

Amaç

MADDE 1 – (1) Bu Tebligin amaci; tarimsal faaliyetler için gelistirilen modern basinçli bireysel sulama sistemlerinin üreticiler tarafindan kullaniminin yayginlastirilarak; daha kaliteli ve pazar isteklerine uygun üretim yapilmasini saglamak, kirsal alanda üreticilerin gelir düzeyinin yükseltilmesi için bireysel sulama sistemlerinin desteklenmesine iliskin usul ve esaslari belirlemektir.

Kapsam

MADDE 2 – (1) Bu Teblig, 1/1/2016-31/12/2020 tarihleri arasinda, kirsal alanda ekonomik ve sosyal gelismeye katki saglamak için belirlenmis bireysel sulama sistemlerinin desteklenmesine iliskin usul ve esaslari kapsar.

Dayanak

MADDE 3 – (1) Bu Teblig, 18/4/2006 tarihli ve 5488 sayili Tarim Kanununa ve 22/2/2016 tarihli ve 2016/8541 sayili Bakanlar Kurulu Karari ile yürürlüge konulan Kirsal Kalkinma Destekleri Kapsaminda Tarima Dayali Yatirimlarin Desteklenmesine Iliskin Karara dayanilarak hazirlanmistir.

Tanimlar

MADDE 4 – (1) Bu Tebligde geçen;

a) Ayni katki: Basvurusu yapilan yatirimin tamaminin gerçeklestirilmesi için hibeye esas mal alim tutari disinda tamami yatirimci tarafindan karsilanan/karsilanacak miktari,

b) Bakanlik: Gida, Tarim ve Hayvancilik Bakanligini,

c) Banka: T.C. Ziraat Bankasi A.S.yi,

ç) Basvuru: Bu Teblig kapsaminda bireysel sulama sistemi alimlari için yapilan basvuruyu,

d) Basvuru sahibi: Basvuru yapan gerçek ve tüzel kisileri,

e) Genel Müdürlük: Tarim Reformu Genel Müdürlügünü,

f) Hibeye esas mal alim tutari: Bu Tebligde belirtilen kriterleri saglayan ve hibe sözlesmesinde üst siniri belirlenen hibe destegi verilecek uygun maliyetler toplamini,

g) Hibe sözlesmesi: Basvuru sahibi ile il müdürlügü arasinda imzalanan ve hibeden yararlanma esaslari ile taraflarin yetki ve sorumluluklarini düzenleyen sözlesmeyi,

g) Il müdürlügü: Bakanlik il müdürlüklerini,

h) Il proje yürütme birimi: Il müdürlügünde basvuru asamasinda basvuru sahiplerine Program hakkinda bilgi veren, basvurulari inceleyen, degerlendiren ve hibe sözlesmesinin akdinden sonra basvuru kapsamindaki satin alimlari ve tüm uygulamalari bu Teblig hükümleri dogrultusunda takip ve kontrol eden, ödeme icmal veya listelerini hazirlayan ve onaylayan il müdürlügü tarafindan belirlenen birimi,

i) Mal alimlari: Bireysel sulama sistemi alimlarini,

i) Program: Kirsal Kalkinma Destekleri Kapsaminda Bireysel Sulama Sistemlerinin Desteklenmesini,

j) Referans fiyat: Uygulama yili itibariyla Referans Fiyat Komisyonu tarafindan bireysel sulama sistemleri için belirlenen ve Bakanlik internet sitesinde liste halinde yayinlanan fiyati veya bu listede yer almayan bireysel sulama sistemleri için il müdürlükleri tarafindan belirlenen fiyati,

k) Referans fiyat farki: Basvuruda yer alan hibeye esas mal alim tutarini olusturan her bir kalemin, o kalem için tespit edilen referans fiyatlardan yüksek olan kisimlarinin toplamini,

l) Referans Fiyat Komisyonu: Referans fiyatlari belirlemek için Genel Müdürlükçe olusturulacak komisyonu,

m) Tedarikçi: Bu Teblig kapsaminda yatirimci tarafindan yapilacak satin alimlara mal saglayan, yatirimci ile uygulama sözlesmesi imzalayan bagimsiz kisi ve kuruluslari,

n) Toplam mal alim tutari: Bu Teblig kapsaminda, hibeye esas mal alim tutari ile tamami yatirimci tarafindan karsilanan ayni katki ve referans fiyat farki tutarlarinin toplamini,

o) Uygulama Rehberi: Bu Teblig kapsamindaki faaliyetlerin yürütülmesinde; uygulama esas ve usullerine iliskin detaylari belirlemek amaciyla, basvuru sahibi, yatirimci, tedarikçi ve Programin yürütülmesinden sorumlu Bakanlik merkez ve tasra personelinin kullanimi için Genel Müdürlük tarafindan hazirlanan rehberi,

ö) Uygulama sözlesmesi: Bu Teblig kapsaminda yapilan mal alimlarinda yatirimci ile tedarikçi arasinda yapilacak akdi,

p) Uygulama yili: 1/1/2016-31/12/2020 tarihleri arasinda, Programa iliskin basvuru ve uygulamanin yapilacagi her bir yili,

r) Veri tabani: Bu Teblig kapsaminda yürütülen is ve islemlerin izlenmesinde yardimci olan, il müdürlükleri tarafindan yetkilendirilen personelce veri girislerinin yapilabildigi internet ortaminda çalisan yazilim sistemini,

s) Yatirimci: Bu Teblig kapsaminda, basvuruda bulunan ve hibe sözlesmesi imzalayan basvuru sahiplerini,

ifade eder.

IKINCI BÖLÜM

Uygulama Birimleri Görev ve Sorumluluklari

Genel Müdürlük

MADDE 5 – (1) Genel Müdürlük;

a) Program ile ilgili olarak Teblig ve Uygulama Rehberini hazirlar.

b) Program kapsaminda yillik yatirim programi ve bütçe teklifi hazirliklari ile bu tekliflerin Bakanligin ilgili birimlerine iletilmesi ve kabulü için gerekli çalismalari yapar.

c) Program kapsaminda il müdürlügü tarafindan onaylanan ödemeleri tahakkuk islemlerini takiben ödenmek üzere Bankaya gönderir.

ç) Program kapsaminda yapilacak çalismalarin, idari, mali, mühendislik, çevresel ve teknik uygulamalarla uyumlu bir sekilde yürütülmesine destek verir.

d) Programin etkin bir sekilde yürütülebilmesi için izleme, istatistiki çalisma ve gerektiginde kontrol islemlerini yapar.

e) Programin yürütülmesinde görevli personele yönelik degerlendirme toplantilari veya egitim programlarini hazirlar ve düzenler.

Il müdürlügü

MADDE 6 – (1) Il müdürlügü;

a) Program kapsaminda yapilacak çalismalarin, idari, mali, mühendislik, çevresel ve teknik uygulamalarla uyumlu bir sekilde yürütülmesini ve il bazinda sekretarya ve koordinasyonunu saglar.

b) Basvurularin amaçlarina uygun olarak yapilmasindan, uygulamalarin bu Tebligde, güncel Uygulama Rehberinde ve hibe sözlesmesinde, belirtilen usul ve esaslara göre gerçeklestirilmesinin saglanmasindan, uygulamaya yönelik olarak düzenlenecek tüm belgelerin onaylanmasindan ve birer suretinin muhafazasindan sorumludur. Ihtiyaç duyuldugunda Genel Müdürlükçe istenen, bu belgeleri gönderir.

c) Veri tabanina girilen her türlü bilgiden il müdürlükleri sorumludur. Istatistiki açidan yapilacak çalismalara esas teskil etmek üzere il müdürlükleri istenilen bilgileri ivedilikle ve zamaninda veri tabanina girerler.

Il proje yürütme birimi

MADDE 7 – (1) Il proje yürütme birimi;

a) Basvuru sahiplerine, basvurularin hazirlanmasi konusunda ihtiyaç duyuldugunda gerekli bilgilendirmeyi yapar.

b) Bu Teblig ve güncel Uygulama Rehberinde yer alan esaslara göre basvurulari inceleyerek degerlendirir, hibe sözlesmelerini düzenler, uygulamalari takip eder, izler, ödeme taleplerini inceleyerek uygun olanlari il müdürlügünün onayindan sonra Genel Müdürlüge gönderir.

ÜÇÜNCÜ BÖLÜM

Yatirim Konulari, Uygulama Illeri, Yatirimin Tamamlanma Süresi ve

Basvuru Sahiplerinde Aranan Özellikler

Yatirim konulari ve uygulama illeri

MADDE 8 – (1) Program asagidaki bes adet yatirim konusunu kapsar;

a) Tarla içi damla sulama sistemi kurulmasi,

b) Tarla içi yagmurlama sulama sistemi kurulmasi,

c) Tarla içi mikro yagmurlama sulama sistemi kurulmasi,

ç) Lineer sistem, Center Pivot sistem veya Tamburlu sistem yagmurlama sulama makinesi alinmasi,

d) Günes enerjili sulama sistemi kurulmasi.

(2) Birinci fikrada belirtilen yatirim konulari kapsaminda Program tüm illerde uygulanir.

Yatirimlarin tamamlanma süresi

MADDE 9 – (1) Kabul edilen basvurulara iliskin olarak basvuru sahibi ile il müdürlügü arasinda hibe sözlesmesinin imzalanmasindan sonra, mal alimlari en fazla kirk bes gün içerisinde tamamlanir. 8 inci maddenin birinci fikrasinin (a), (b), (c) ve (d) bentlerinde belirtilen yatirim konularina iliskin alimi yapilan malzemelerin tarlada montajinin da kirk bes günlük süre içinde tamamlanmasi gerekir. Süresi içerisinde yatirimcilar tarafindan basvuru dosyasinda yer alan projeye uygun olarak alimi ve tarlada montaji gerçeklestirilen bireysel sulama sisteminin tespit islemleri, yatirimcinin ödeme talebi tarihi itibariyla en geç otuz gün içerisinde il proje yürütme birimince tutanaga baglanir.

Basvuru sahiplerinde aranan özellikler ve sorumluluklari

MADDE 10 – (1) Bakanlik tarafindan olusturulan güncel Çiftçi Kayit Sistemine kayitli olmak sartiyla, basvuru sahibi 8 inci maddenin birinci fikrasinda belirtilen yatirim konularindan sadece biri için tek bir parselde basvuru yapabilir.

(2) 13/1/2011 tarihli ve 6102 sayili Türk Ticaret Kanununda tanimlanan kollektif sirket, limited sirket ve anonim sirket seklinde kurulmus olan sirketler, ana sözlesmelerinde tarimsal üretim yapabileceklerinin belirtilmesi sarti ile tüzel kisilik olarak basvurabilir. Gerçek kisiler ve yukarida belirtilen sirketler, 8 inci maddenin birinci fikrasinin (ç) bendinde belirtilen yatirim konusu hariç olmak üzere, kendilerine ait arazilerde veya en az üç yil ve üzeri süreyle kiralama yaparak basvuru yapabilirler. Sulama kooperatifleri ve tarimsal kalkinma kooperatifleri de ana sözlesmelerinde tarimsal üretim yapabileceklerinin yer almasi sartiyla, kendilerine ait arazilerde veya kamu arazilerinden on yil ve üzeri kiralama yaparak tüzel kisilik olarak basvuru yapabilirler. Bu kuruluslar, basvurulari ile birlikte, onaylanmis ve Türkiye Ticaret Sicili Gazetesinde yayimlanmis en son ana sözlesmelerini vermek zorundadir.

(3) Kirsal kalkinma destekleri kapsaminda daha önce bireysel sulamaya iliskin hibe desteginden yararlananlar, bu Teblig kapsaminda ayni yatirim konusunda basvuru yapamazlar. Ancak, farkli parsel için farkli yatirim konusunda basvuru yapabilirler. Basvuru yapilan yil dahil olmak üzere son üç yilda arazi toplulastirma projesi uygulanmis ve kadastro müdürlüklerince yeni mülkiyete esas parselasyonu tescil edilmis alanlardaki parsellere iliskin basvurular ilk defa yapilacak basvuru gibi degerlendirilir. Basvuru yapilan yil dahil olmak üzere son üç yildan daha önceki yillarda baslamis, geçici yer teslimi yapilmis ancak tescil çalismalari devam eden alanlardaki parsellere iliskin basvurular da ilk defa yapilacak basvuru olarak degerlendirilir.

(4) Basvuru sahipleri, basvurulari kabul edilmesi halinde; hibeye esas mal alim tutarinin %50’si oranindaki katki payini, ayni katkiyi, referans fiyat farkini ve toplam mal alim tutarina ait KDV’nin tamamini kendi öz kaynaklarindan temin etmekle yükümlü ve sorumludurlar.

(5) Mal alimlarinin, basvuru dosyasinda yer alan projeye uygun olarak yapilmasi, uygulamalarin bu Teblig, güncel Uygulama Rehberi ve hibe sözlesmesinde belirtilen usul ve esaslara göre gerçeklestirilip, belgelendirilmesi ve belgelerin muhafazasindan yatirimcilar sorumludur.

(6) Basvuru yapilan yil dahil olmak üzere son bes yillik dönemde yürürlüge giren T.C. Ziraat Bankasi A.S. ve Tarim Kredi Kooperatiflerince Tarimsal Üretime Dair Düsük Faizli Yatirim ve Isletme Kredisi Kullandirilmasina Iliskin Uygulama Esaslari Tebligleri kapsaminda modern basinçli sulama kredilendirme konularindan yararlananlar kredilendirmeye konu olan ayni parsel için hibe basvurusu yapamazlar.

(7) Yatirimcilar, hibe sözlesmesi akdinden sonra, teklif ve kabul edilen mal alimini hibe sözlesmesi hükümlerine uygun olarak yapar.

DÖRDÜNCÜ BÖLÜM

Uygulanacak Hibe Destegi Tutari, Orani ve Hibe Destegi Verilecek

Mal Alimi Gider Esaslari

Hibe destegi tutari ve orani

MADDE 11 – (1) Bu Teblig kapsaminda kabul edilen basvurularda, hibe sözlesmesinde belirlenen hibeye esas mal alim tutarinin KDV hariç %50’sine hibe yoluyla destek verilir. Hibe basvuru formunda belirtilen hibeye esas mal alim tutarinin, basvuru degerlendirme asamasinda tespit edilen referans fiyatlar içinde kalan kismi, hibe sözlesmesinde hibeye esas mal alim tutari olarak belirlenir. Referans fiyatlari asan kismi ise referans fiyat farki olarak belirlenir ve tamami yatirimci tarafindan karsilanir.

(2) Hibeye esas mal alim tutari gerçek kisiler için 100.000.-TL, tüzel kisiler için 200.000.-TL’yi geçemez. Mal alim bedellerinin, bu miktarlari asmasi durumunda asan kisim yatirimci tarafindan ayni katki olarak karsilanir.

(3) Hibe sözlesmesinde belirlenen hibeye esas mal alim tutari üst limit niteligindedir. Hibenin nihai tutari fiili gerçeklesmeler sonucunda ortaya çikar.

(4) Basvuru bütçeleri KDV hariç hazirlanir.

Hibe destegi verilecek uygun mal alimi giderlerine iliskin sartlar

MADDE 12 – (1) 8 inci maddenin birinci fikrasinda belirtilen yatirim konularina iliskin bireysel sulama sistemlerinin alim giderleri asagida belirtilen hususlar çerçevesinde hibe destegi kapsaminda degerlendirilir.

(2) Yatirimcilar tarafindan, bu Teblig kapsaminda satin alinacak tüm mal alimlari, tedarikçilerle yapilacak uygulama sözlesmesi kapsaminda saglanir ve hibeye esas mal alim bedelleri hibe sözlesmesinde belirtilen tutari asamaz.

(3) Yerinde teslim ve montaj giderleri, mal alim bedeli içinde olacak sekilde mal alim faturasi düzenlenmesi durumunda, toplam tutar hibe destegi kapsaminda degerlendirilir. Mal alim giderleri ile yerinde teslim ve montaj giderlerinin faturada ayri kalemler olarak faturalandirilmasi durumunda sadece mal alim bedeli hibe destegi kapsaminda degerlendirilir.

(4) Yatirimcilara, asagida yer alan bireysel sulama sistemi gruplari için belirtilen deneme ve kontrollerin yapilmasi sartiyla, hibe destegi ödemesi yapilir.

a) Tarla içi yagmurlama, mikro yagmurlama ve damla sulama sistemi kurulmasi ile günes enerjili sulama sistemleri kurulmasi basvurulari kapsaminda; günes paneli, pompa, filtre, kontrol ünitesi, ana ve yan dallara ait borular, baglanti ekipmani, vanalar, damlatici ve yagmurlama ekipmani gibi sadece tarla içinde kullanilan malzemelerin basvuruya ait parselde eksiksiz montaj kontrollerinin yapilmasi ve tespit tutanaklarinin düzenlenmesi,

b) Center pivot, lineer ve tamburlu sistem yagmurlama sulama makinelerinin; yerinde çalistirilip, kontrollerinin yapilmasi ve tespit tutanaklarinin düzenlenmesi.

(5) Yatirimcilar ve ortaklari tarafindan sürekli çalistirilan veya düzenli ya da dönüsümlü olarak ise alinmis kisiler ile kamu çalisanlari ve kamu kurumlari tedarikçi olamaz.

(6) Basvurularda belirtilecek mal alim tutarlari piyasa fiyat arastirmalarina dayandirilmali ve kesifleri ayrintili olarak belirtilmelidir. Hibe sözlesmesine baglanan mal alim tutarlari ve malzeme miktarlari hibe sözlesmesi süresince artirilmaz.

(7) Basvuru kapsaminda satin alinmasi planlanan mal ile ilgili teknik bilgiler, sartname seklinde düzenlenerek basvuru ekinde sunulur.

(8) Mal alim tutarinin hibe destegi kismi, kamu kaynaklari kullanilarak karsilandigi için yatirimcilar tarafindan saglanmasi gereken katki payinin finansmaninda hiçbir sekilde kamu kaynaklari kullanilamaz.

Hibe destegine uygun olmayan mal alim giderleri

MADDE 13 – (1) Hibe destegi verilmeyecek olan giderler sunlardir;

a) Her türlü borç ödemeleri,

b) Faizler,

c) Baska bir kamu kaynagindan finanse edilen harcama ve giderler,

ç) Kur farki giderleri,

d) Makine ve ekipman kira bedelleri,

e) Nakliye giderleri,

f) Bankacilik giderleri,

g) Denetim giderleri,

g) KDV ve ÖTV’de dâhil iade alinan veya alinacak tüm vergiler,

h) Ikinci el/kullanilmis mal alim giderleri,

i) Egitim giderleri,

i) Üretim tarihi, basvuru yapilan yil dahil olmak üzere son iki yildan önce olan bireysel sulama sisteminin alim giderleri,

j) Faturasi olmayan ve basvuru tarihinden önce veya sözlesmede belirtilen mal aliminin tamamlanma tarihinden sonra faturalanmis giderler,

k) Güncel Uygulama Rehberinde belirtilen ve yatirimcilarin tedarikçilerden temin edecegi teknik belgeler içinde yer alan belgelerden eksigi bulunan satin alma giderleri,

l) Tarlaya montaji yapilmayan ve eksik teslim edilen bireysel sulama sistemi giderleri.

(2) Bireysel sulama sistemlerine yönelik mal alimlarinda, bent gibi su alma yapisi insasi, yeni kuyu açilmasi, enerji nakil hatti, depolama tesisi gibi yapim isleri ve su kaynagindan sulama alanina kadar sadece iletim hatti yapilmasi hibe destegi kapsami disindadir. Hibe basvurularinda, tarla içi sulama sistemi ile su kaynagindan sulama alanina kadar olan su iletim hatti birlikte projelendirildigi durumlarda, su iletim hatti maliyeti toplam maliyetin %20’sini asamaz, asmasi durumunda artan kisim yatirimci tarafindan ayni katki olarak karsilanir.

(3) Bireysel sulama sistemlerine yönelik mal alimlarinda, sadece günes enerjisi sistemini içeren, sulama sistemi içermeyen basvurular hibe destegi kapsami disindadir. Hibe basvurularinda, günes enerjisi sistemi ile sulama sisteminin birlikte projelendirildigi durumlarda, günes enerjisi sisteminin maliyeti toplam maliyetin %50’sini asamaz, asmasi durumunda artan kisim yatirimci tarafindan ayni katki olarak karsilanir.

(4) 8 inci maddenin birinci fikrasinin (ç) bendinde belirtilen yatirim konusu kapsaminda yer alan makinelere iliskin olarak; basvurusuna ait teknik projelendirme esaslari ve arazi büyüklügü güncel Uygulama Rehberinde belirlenen kriterlere uygun olmayan ve/veya yatirima konu arazinin mülkiyetine sahip olmayan yatirimcilar, bu yatirim konusuna basvuru yapamaz. Ancak, bu fikra hükümleri sakli kalmak kaydiyla Kamu arazilerinde on yil ve üzeri kiralama veya tahsis yapilmasi halinde basvuru yapilabilir.

BESINCI BÖLÜM

Basvurular, Degerlendirme ve Degerlendirme Nihai Karari

Basvuru sekli, yeri ve zamani

MADDE 14 – (1) Basvurular, 8 inci maddenin birinci fikrasinda belirtilen bireysel sulama sistemi alimlarini gerçeklestirmek amaciyla, güncel Uygulama Rehberinde yer alan basvuru formu ve eklerine uygun olarak hazirlanir.

(2) Basvuru için su kaynagi çesidine göre alinmasi gerekli izin belgeleri sunlardir;

a) Yerüstü su kaynaklari için ilgili kurumdan alinacak Su Kaynagi Kullanim Izni/Tahsis Belgesi,

b) Yeralti su kaynaklari için ilgili kurumdan alinacak Yeralti Suyu Kullanma Belgesi.

(3) 20/7/1961 tarihli ve 5/1465 sayili Bakanlar Kurulu Karariyla yürürlüge konulan Yeralti Sulari Tüzügünde yer alan komsu hakki basligi kapsaminda yeralti suyu kullanma belgesi alinmis olan kuyular hariç, kisilere ait kuyular için sadece bir basvuru yapilabilir. Kuyu kiralanmasiyla yapilan basvurulara hibe destegi verilmez. Ancak kiralanan arazi içinde arazi sahibi adina yeralti suyu kullanma belgesi olan kuyu mevcut ise kabul edilir. Satin alinan arazilerde bulunan kuyular için yapilacak basvurularda, arazinin yeni sahibi adina yeralti suyu kullanma belgesi alinmasi gerekir.

(4) Sulama birlikleri veya sulama kooperatifleri tarafindan isletilen toplu basinçli sulama sistemlerinde yer alan hidrantlarin birden fazla çiftçiye tahsis edilmesi durumunda, sulama birligi veya sulama kooperatifinden su kullanim izin belgesi alinmasi sartiyla ayni hidrant için birden fazla basvuru yapilabilir. Ancak, tahsis edilen debilerin toplami, her bir hidrant için toplu basinçli sulama sisteminin projesinde belirtilen debinin üzerinde olmasi durumunda bu belgeler uygun görülmez.

(5) Su kaynagi çesidine göre alinmasi gerekli izin belgelerinin güncel Uygulama Rehberinde belirtilen sartlarda temin edilmesi gerekir.

(6) Bu Teblig kapsaminda yapilacak basvurular; Programin uygulama yili itibariyla 1 Ocak tarihinden baslayarak kirk bes gün içerisinde, son basvuru tarihi mesai bitimine kadar, basvuru sahipleri tarafindan, dosya halinde tek nüsha olarak elden il müdürlügüne teslim edilerek yapilir. Ayrica, güncel Uygulama Rehberinde formati ve içerigi belirlenen ve basvuru sahibi tarafindan imzalanan dosya teslim alma/dosya iade belgesi basvuru esnasinda iki nüsha olarak dosya ile birlikte verilir. Basvurularin geçerli olabilmesi için, basvuruya ait bilgiler veri tabanina girilir ve veri tabanindan basvuru numarasi alinir. Basvuru son gününün tatil gününe denk gelmesi halinde, takip eden ilk is günü mesai bitimine kadar basvuru yapilabilir. Basvuruya iliskin islemler güncel Uygulama Rehberinde belirtildigi sekilde yapilir.

Basvuracak yatirimcilara saglanacak bilgi

MADDE 15 – (1) Bu Teblig kapsaminda basvuru yapacaklar, basvuru konusunda il proje yürütme birimlerine müracaat ederek ihtiyaç duyulan bilgileri alabilirler.

(2) Il proje yürütme birimlerince verilecek bilgiler, basvuru hazirlanmasinda karsilasilacak sorulara cevap vermekle sinirli olacaktir. Bu bilgi, basvurunun kabul edilmesi konusunda bir taahhüt niteligi tasimaz.

(3) Il proje yürütme birimlerinin, basvuru sahiplerine basvuru dosyasi hazirlama sorumlulugu yoktur.

(4) Basvuru sahipleri, güncel Uygulama Rehberi ve içinde yer alan basvuru formlari ile bilgilendirici dokümanlari il müdürlügü veya Genel Müdürlük internet sayfasindan temin edebilirler.

(5) Il müdürlükleri tarafindan düzenlenecek çalistay, bilgilendirme toplantilari veya internet sayfasi vasitasiyla ilgililere bilgi aktarilabilir.

Basvurularin idari yönden incelenmesi

MADDE 16 – (1) Basvurunun idari yönden incelenmesi il proje yürütme birimi tarafindan yapilir. Gerektiginde bu birime konu ile ilgili ilave personel il müdürlügünce görevlendirilebilir.

(2) Il müdürlükleri öncelikli olarak basvuru evraklarini, basvuru sahibinin 10 uncu maddede belirtilen niteliklere sahip olup olmadigi yönünden inceler. Teslim alma belgesinde yer alan belgelerin var olmasi, bu belgelerin içeriklerinin uygun oldugu anlamina gelmez. Basvuru evraklarinin içeriklerinin uygunluk kontrollerinde, uygunluk kriterlerini saglamayan hususlar bir tutanaga baglanarak basvuru reddedilir.

Basvurularin teknik inceleme ve degerlendirilmesi

MADDE 17 – (1) Il proje yürütme birimi tarafindan, basvuru ekinde yer alan ve formati güncel Uygulama Rehberinde bulunan sulama projesinin teknik açidan degerlendirilmesi ve incelemesinde; basvuru sahibi tarafindan alimi talep edilen bireysel sulama sisteminin su kaynagi, arazi kosullari ve üretim desenine uygunlugu ve teknik özellikleri arastirilir. Gerektiginde bu birime konu ile ilgili teknik personel il müdürlügü bünyesinden veya diger kamu kurumlarindan görevlendirilebilir.

(2) Basvuru evraklarinin teknik açidan degerlendirilmesi ve incelenmesinde uygunluk kriterlerini saglamayan hususlar ve eksik basvurular bir tutanaga baglanarak basvuru reddedilir.

Degerlendirme nihai karari

MADDE 18 – (1) Program kapsaminda basvurularin yapildigi her il için Genel Müdürlük tarafindan tahsis edilen ödenek miktari kadar basvuruya hibe destegi saglanir, degerlendirme nihai karari söz konusu ödenek esas alinarak verilir. Illere tahsis edilecek ödenek tutari, iller bazinda toplam basvuru sayisi ve talep edilen hibe miktarina göre bütçe imkânlari çerçevesinde belirlenir.

(2) Basvurularin, idari yönden incelenmesinde ve teknik inceleme ve degerlendirilmesinde uygun görülen basvurulara ait hibe tutarinin, illere tahsis edilmis ödenek tutarini geçmemesi durumunda uygun görülen basvurular için asil basvuru sahibi listesi hazirlanir. Uygun görülen basvurulara ait hibe tutarinin, illere tahsis edilmis ödenek tutarindan fazla olmasi durumunda ise, güncel Uygulama Rehberinde formati ve içerigi verilen Basvuru Degerlendirme Kriterleri Tablosu düzenlenerek puanlama yapilir. Yapilan puanlama sonuçlarina göre asil ve yedek basvuru sahibi listeleri hazirlanir. Hazirlanan bu listeler il müdürlügünün onayi ile kesinlesir.

(3) Il müdürlügünün bir basvuruyu reddetme ya da hibe vermeme karari kesindir.

Degerlendirme sonuçlarinin açiklanmasi

MADDE 19 – (1) Son basvuru tarihi mesai bitimine kadar teslim edilen basvurular en fazla yirmi günde il proje yürütme birimi tarafindan incelenerek degerlendirilir. Degerlendirme kriterlerine ve ödenek durumuna göre; asil, reddedilen ve yeterli ödenek tahsis edilememesi durumunda yedek basvuru sahipleri listeleri hazirlanarak onaya sunulur, onay süresi bes günü geçemez. Il müdürlügünün onayindan sonra reddedilen basvurular, basvuru sahiplerine on gün içerisinde yazili teblig edilir. Onaylanan asil ve varsa yedek basvuru sahibi listeleri on gün süresince il müdürlügü internet sitesinde ve duyuru panolarinda yayinlanir, bu basvuru sahiplerine ayrica yazili tebligat yapilmaz.

(2) Asil listedeki basvuru sahiplerinden degerlendirme sonuçlarinin yayinlanmasinin son gününden itibaren on günlük süre içerisinde hibe sözlesmesi imzalamayan basvuru sahiplerinin yerine, varsa yedek listeden puan siralamasina göre gerekli sayida basvuru sahibi belirlenerek, il müdürlügü internet sitesinde ve duyuru panolarinda bes gün süresince yayinlanir, bu basvuru sahiplerine ayrica yazili tebligat yapilmaz.

ALTINCI BÖLÜM

Hibe Sözlesmesi, Uygulama ve Hibe Destegi Ödemesi

Hibe sözlesmesi

MADDE 20 – (1) Basvurulari kabul edilen basvuru sahipleri, degerlendirme sonuçlarinin il müdürlügü internet sitesinde ve duyuru panolarinda yayinlanmasinin son gününden itibaren on gün içerisinde, il müdürlügü ile hibe sözlesmesi imzalamak zorundadir. Hibe sözlesmesinin imzalanacagi son günün tatil gününe denk gelmesi halinde takip eden ilk is günü mesai bitimine kadar hibe sözlesmesi imzalanabilir. Hibe sözlesmesi, il müdürlügü ile basvuru sahipleri arasinda akdedilir. Hibe sözlesmesi içerik ve formati, Genel Müdürlük tarafindan bu Teblig çerçevesinde hazirlanan güncel Uygulama Rehberinde yer alir.

(2) Yedek listeden belirlenen basvuru sahipleri, yedek liste degerlendirme sonuçlarinin yayinlanmasindan itibaren on gün içerisinde il müdürlügü ile hibe sözlesmesi imzalamak zorundadir. Hibe sözlesmesinin imzalanacagi son günün tatil gününe denk gelmesi halinde takip eden ilk is günü mesai bitimine kadar hibe sözlesmesi imzalanabilir.

(3) Basvuru sahibinin basvuruda belirledigi hibeye esas mal alim tutarinin, sözlesmede yer alacak referans fiyat farki tutari ve hibeye esas mal alim tutari miktarlari, basvuru süresinin bitiminden sonra Bakanlik ve/veya Genel Müdürlük resmî internet sitesinde yayinlanan referans fiyat listeleri yardimiyla belirlenir. Sözlesmede yer alacak hibeye esas mal alim tutari üst limitleri ifade eder ve bu tutarin tespitinde kullanilan fiyatlar referans fiyatin üzerinde olamaz. Referans fiyat listesinde olmayan veya metraj gerektiren bireysel sulama sisteminin hibe sözlesme degerini belirlemekte il proje yürütme birimi yetkilidir.

(4) Hibe sözlesmesi, il müdürlügü ile yatirimci arasinda iki adet olarak akdedilir. Taraflarca imzalanmis hibe sözlesmesinin bir adedi il müdürlügünde, bir adedi de yatirimci tarafindan muhafaza edilir.

(5) Süresi içerisinde hibe sözlesmesi imzalamayan basvuru sahipleri hibe desteginden yararlandirilmazlar.

(6) Gerçek kisilerin basvurularinda basvuru sahibinin, hibe sözlesmesini imzalamadan önce veya sözlesme imzalandiktan sonra vefat etmesi halinde, yasal mirasçilarinin talep etmesi durumunda hibe basvurusu veya hibe sözlesmesi tadil edilerek uygulamalara devam edilir.

Bireysel sulama sistemi alimlarinda yükümlülüklerin yerine getirilmemesi

MADDE 21 – (1) Yatirimci bu Teblig, güncel Uygulama Rehberi ve hibe sözlesmesi kosullarina uygun olarak hareket etmedigi takdirde, il müdürlügü hibe sözlesmesini fesheder.

Mal alim usul ve esaslari

MADDE 22 – (1) Yatirimcilar, yatirimin uygulamasinda yapacaklari her türlü mal alimini, basvuruda belirledigi ve ekinde verdigi teknik sartnameye uygun olarak yapar.

(2) Il proje yürütme birimi onayi olmaksizin basvuruya ait proje unsurlari degistirilemez. Ancak, basvuruya ait proje unsurlarinda teknik bir gerekçe ile degisiklik yapilmasi gerektigi takdirde mal alim süresi içinde yatirimci durumu gösterir belgeler ve dilekçe ile il müdürlügüne basvurur. Il proje yürütme birimi on gün içerisinde degisiklik talebini inceler, degisikligin uygun görülmesi halinde, hibe sözlesmesinde belirtilen hibeye esas mal alim tutari ile bu tutara iliskin sözlesme ekindeki malzeme miktarini asmamasi ve puanlamayi etkilememesi kaydiyla yatirimci ile il müdürlügü arasinda hibe sözlesmesi ek metni düzenlenerek degisiklik yapilabilir.

(3) Referans fiyat listesinde bulunmayan veya metraj gerektiren bireysel sulama sistemi için, fiyat tespitlerini il proje yürütme birimi bir rapora baglayarak hazirlar. Fatura kalemlerinin veya bedelinin referans fiyattan fazla olmasi durumunda, sadece referans fiyatin %50’si üzerinden hibe destegi ödenir. Ancak, bireysel sulama sisteminin hibeye esas yatirim tutari referans fiyatin altinda oldugunda malin satin aliminda gerçeklesen fiyat üzerinden kesilen fatura kalemlerinin veya bedelinin KDV hariç %50’sine hibe destegi saglanir.

(4) Yatirimci, satin aldigi bireysel sulama sisteminin, basvuru yaptigi parselde montajinin tamamlanmasindan sonra alima ait faturayi kestirir ve güncel Uygulama Rehberinde örnegi yer alan Mal Teslim Tutanagini düzenletir.

Hibe destegi ödeme talebi

MADDE 23 – (1) Yatirimcilar, mal alimlarina ait fiili gerçeklesmelerden sonra ödeme taleplerini, 4/1/1961 tarihli ve 213 sayili Vergi Usul Kanunu ve diger ilgili mevzuat hükümlerine uygun olarak düzenlenmis fatura ve güncel Uygulama Rehberinde yer alan Ödeme Talep Formu ekinde istenilen belgeler ile birlikte mal alim süresini takiben on gün içerisinde, son gününün tatil gününe denk gelmesi halinde takip eden ilk is günü mesai bitimine kadar, il müdürlügüne teslim eder.

(2) Mal alim faturasinin tarihi, hibe sözlesmesinin taraflarca imzalanmasini takip eden kirk bes gün içerisinde olmak zorundadir. Fatura tarihinin bu süreyi asmasi ve/veya ödeme talebinin süresi içinde yapilmamasi durumunda il müdürlügünce hibe sözlesmesi feshedilir. Hibe sözlesmesinde belirtilen durum ve mücbir sebepler haricinde hibe sözlesmesine iliskin süre uzatimi ve askiya alinma söz konusu degildir.

(3) Il proje yürütme birimi; yatirimcinin ödeme talebi tarihinden itibaren otuz gün içerisinde bireysel sulama sisteminin basvuruya ait parselde montaj kontrollerini yaparak tespit tutanaklarini düzenler.

(4) Hibe sözlesmesine uygun olarak mal alimi yapan ve tespit islemleri tamamlanan yatirimcilarin ödeme taleplerine ait veriler il müdürlüklerindeki yetkili kisilerce, veri tabanina girilir. Il müdürlügü tarafindan imzali ve mühürlü olmak üzere, veri tabanindan alinan ödemeye esas yatirimci listesi iki nüsha, ilçe detayinda icmal tablosu ise bir nüsha seklinde düzenlenir. Düzenlenen ödemeye esas yatirimci listesinin bir nüshasi Genel Müdürlüge gönderilir, bir nüshasi da il müdürlügünde muhafaza edilir. Onay sorumlulugu il müdürlüklerine ait olan ödemeye esas yatirimci listesi, Genel Müdürlügün ilgili birimlerince banka ödeme formatina dönüstürülür.

(5) Il müdürlükleri, ödeme isleminden sonra yatirimcilarin banka bilgilerinde ve ödenecek rakamda hata tespit ederse, yetkili kisilerce Hata Düzeltme basligi altinda dogru bilgiler, uygulama yili itibariyla ödemelerin son ayi olan Aralik ayinin en geç yedisine kadar Genel Müdürlüge tablo halinde gönderir. Genel Müdürlük bu hata düzeltmelerini tek liste halinde ödeme yapan Bankaya yazi ile bildirir.

Hibe destegi ödemeleri

MADDE 24 – (1) Ödemeler bütçe serbestligi çerçevesinde yapilir.

(2) Hibe ödemesi; yatirimci gerçek kisi ise T.C. kimlik numarasina, tüzel kisi ise vergi numarasina göre yatirimci adina Bankadaki hesaba gönderilir.

(3) Hibe ödemeleri, Türk Lirasi olarak yapilir.

(4) Ödemeyle birlikte, yatirimcilar tarafindan; vergi dairelerinden alinacak veya il müdürlügü tarafindan internet ortamindan çikartilacak vadesi geçmis vergi borcu olmadigina dair belge ile tüzel kisiligi haiz yatirimcilar tarafindan bunlara ilaveten Sosyal Güvenlik Kurumuna vadesi geçmis prim borcu olmadigina dair belgenin ibraz edilmesi gerekir.

(5) Haksiz yere yapilan destekleme ödemeleri, ödeme tarihinden itibaren 21/7/1953 tarihli ve 6183 sayili Amme Alacaklarinin Tahsil Usulü Hakkinda Kanunun 51 inci maddesinde belirtilen gecikme zammi oranlari dikkate alinarak hesaplanan kanuni faizi ile birlikte, anilan Kanun hükümlerine göre geri alinir. Haksiz ödemenin yapilmasinda ödemeyi saglayan, belge veya belgeleri düzenleyen gerçek ve tüzel kisiler, geri alinacak tutarlarin tahsilinde müstereken sorumlu tutulurlar.

(6) Bu Tebligle belirlenen destekleme ödemelerinden, idari hata sonucu düzenlenen belgelerle yapilan ödemeler hariç, haksiz yere yararlandigi tespit edilen yatirimcilar il müdürlüklerinin internet sitelerinde ilan edilerek, bes yil süreyle 5488 sayili Tarim Kanununun 23 üncü maddesi geregince hiçbir destekleme programindan yararlandirilmazlar.

Programdan saglanan mallarin mülkiyeti

MADDE 25 – (1) Yatirimci, hibe sözlesmesi kapsaminda saglanmis bireysel sulama sisteminin mülkiyetini, yerini ve amacini yatirimin bitiminden iki yil sonrasina kadar degistiremez. Bu amaçla, il müdürlükleri yilda en az bir kere olmak üzere sulama sezonunda yatirimlari yerinde kontrol eder ve tutanaga baglar.

YEDINCI BÖLÜM

Çesitli ve Son Hükümler

Denetim

MADDE 26 – (1) Bu Teblig kapsaminda yapilan tüm islemler Bakanlik Rehberlik ve Teftis Baskanligi tarafindan denetlenir. Bu denetimler sirasinda yapilan islemlere ait talep edilen tüm bilgi ve belgeler il proje yürütme birimi elemanlarinca sunulur.

(2) Program kapsamindaki kaynaklarin usulsüz kullanilmasi, israfi veya heba edilmesi durumunda ilgililer hakkinda gerekli inceleme ve sorusturma Bakanlikça yapilir.

Programin uygulanmasina iliskin yayinlar

MADDE 27 – (1) Bu Tebligin genel uygulama usul ve esaslarina açiklik getirmek, destek saglamak amaci ile Genel Müdürlük tarafindan Uygulama Rehberi, genelgeler ve veri tabani üzerinden duyurular yayinlanir. Uygulama Rehberi yil içinde olusan ihtiyaçlar çerçevesinde güncellenebilir. Bu yayinlar uygulamada dikkate alinir.

Yürürlükten kaldirilan teblig

MADDE 28 – (1) 3/5/2015 tarihli ve 29344 sayili Resmî Gazete’de yayimlanan Kirsal Kalkinma Yatirimlarinin Desteklenmesi Programi Kapsaminda Bireysel Sulama Makine ve Ekipman Alimlarinin Desteklenmesi Hakkinda Teblig (Teblig No: 2015/13) yürürlükten kaldirilmistir.

2016 yili basvurulari

GEÇICI MADDE 1 – (1) 22/2/2016 tarihli ve 2016/8541 sayili Bakanlar Kurulu Karari kapsaminda, Programin baslangiç yili olmasi nedeniyle, 2016 yilina iliskin basvurular bu Tebligin yayimi tarihinde baslar.

Yürürlük

MADDE 29 – (1) Bu Teblig yayimi tarihinde yürürlüge girer.

Yürütme

MADDE 30 – (1) Bu Teblig hükümlerini Gida, Tarim ve Hayvancilik Bakani yürütür.